sminkning

Nu tänkte jag berätta vad jag använder för smink & hur jag använder det. kanske inte så intressant men ändå :) .
alltid när jag sätter på mig smink tvättar jag ansiktet och återfuktar.


Som grund använder jag dream mousse foundation,
nummer 030 & 040, jag använder bara en vanlig sminksvamp till det. Byter varannan vecka.




sen tar jag isadora puder nummer 16 i hela ansiktet för att få färgen jag vill ha i ansiktet.




Därefter tar jag solpuder på kinder och näsa.
använder mest Loreal mineral solpuder.
undantag solpuder från H&M.




sen till ögonen,
jag brukar använda Max factor´s mascara masterpiece max, undantag isadora´s mascara.
brukar alltid avsluta med loreal´s volume collagene.





finns inte på bild. kajal användes varje dag ibland vit glittrig "ögonskugga" underögat och ögonvrån.

på läpparna har jag foundation lypsyl & på nätterna bombar jag med idomin för att dom inte ska vara torra.




nu har ni lite koll på hur jag sminkar mig :) pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0